Selena Gomez 2016年最優秀ポップロックアーティスト賞受賞スピーチ 日本語訳 - AMAs

Selena Gomez's AMA Heartfelt Acceptance Speech 2016 - YouTube

 

「2014年のステージ(*1)は私がみなさんに対して初めて100%の正直な自分を出せた場所でした。その状況を私が望んでいたかどうかは別として、ほとんどの方々が私の人生についてよく知っていると言っても良いと思います。

私は立ち止まらなくてはなりませんでした。(*2)。私は全てを手にしていたけれど、内側では完全に壊れきっていたんです。周りの人達をがっかりさせないように頑張りすぎて、結局、自分自身をがっかりさせてしまった。私はInstagramで誰かの体を見たい訳ではないんです。私は、みなさんの心の中になにがあるかを見たいんです。私は誰かに認めてもらおうとしているわけではないし、もうこれ以上その必要もありません。私が心の底から言える事は、毎日、大好きなものを大好きな人達と分かち合える機会があることを本当に感謝している、ということです。 私のファン達にも本当にありがとうと伝えなくてはなりません。 あなた達は私がそれに値する事をしたのか分からないのにとても忠実でいてくれるから。

だけど、もしあなたが壊れてしまっているなら、壊れたままでいる必要はないんです。私のことをリスペクトしていてもそうでなくても、私についてただ一つだけ知っておくべき事は、私は人を大切にする、ということです。本当にありがとうございます。 この賞は皆さんに捧げます。」

 

*1:  2014年のAMAsでセレーナは元彼Justin Bieberへの思い、未練を綴った「The Heart Wants What It Wants」をパフォーマンスした。
パフォーマンス動画:  Selena Gomez - Heart Wants What It Wants AMA 2014 - YouTube

和訳:  【洋楽歌詞和訳】The Heart Wants What It Wants / Selena Gomez(セレーナゴメス) - 洋楽ハック!歌詞和訳サイト

*2:  セレーナは2015年に全身性エリテマトーデス(通称:  ループス)を患っていること、治療を受けた事を公表したが改善せず、2016年8月から再び治療の為に活動を休止。
全身性エリテマトーデスとは:  Lupus Symptoms

 

“In 2014, this stage was actually the first time that I was authentically, 100 percent honest with all of you.  I think it’s safe to say that most of you know a lot of my life whether I liked it or not.  

I had to stop.  Because I had everything and I was absolutely broken inside.  And I kept it all together enough to where I would never let you down but I kept it too much together to where I let myself down.  I don’t want to see your bodies on Instagram.  I want to see what’s in here.  I’m not trying to get validation nor do I need it anymore.  All I can say from the bottom of my heart is I am so grateful that I have the opportunity to be able to share what I love every single day with people that I love.  And I have to say thank you so much to my fans because you guys are so damn loyal and I don’t know what I did to deserve you.

But, If you are broken you do not have to stay broken.  And If that’s anything whether you respect me or not that’s one thing you should know about me is I care about people and thank you so much for this.  This is for you.”